Have a Question?
Table of Contents
< All Topics
Print

100 nap, 100 tipp, hogy tegyünk valamit a Földért

A Schneider Electric is csatlakozott a Global Footprint Network kezdeményezéséhez.

Idén július 29-re esett a túlfogyasztás napja, vagyis ekkora feléltük a Föld egy év alatt megújuló tartalékait. A Global Footprint Network és a Schneider Electric új kezdeményezése, a „Lehetőség 100 napja” abban segíthet, hogy jövőre jóval később jöjjön el ez a nap.

A Global Footprint Network évtizedek óta határozza meg, hogy mikor érkezik el az az időpont, amikor az emberiség felélte a Föld egy év alatt megújuló erőforrásait. Az idei, július 29-i dátum egyébként nem a legkorábbi, 2018-ban július 25-re, majd a következő évben július 26-ra esett ez a nap, tavaly pedig a COVID-járvány hatása miatt ez augusztus 22-e volt. A helyzet azonban az elmúlt évtizedekben drámai mértékben romlott, hiszen 1990-ben csak október 10-én, 2000-ben pedig szeptember 22-én jött el a túlfogyasztás napja.

A Schneider Electric, a Global Footprint Network (GFN) és a Skót Környezetvédelmi Ügynökség (SEPA) idén elindította a „Lehetőség 100 napja” (100 Days of Possibility) kezdeményezést, melynek célja olyan megoldások bemutatása és népszerűsítése, amelyek segítenek az éghajlatváltozás és a biológiai diverzitás csökkenésének kezelésében. A program július 29-én indult, a 100 nap pedig az ENSZ 26. klímacsúcsáig (COP26) tartó időszakra utal, amit Glasgow-ban rendeznek majd október 31. és november 12. között, és amelyen a világ minden részéről érkező politikusok az éghajlatváltozás elleni fellépésről egyeztetnek majd.

A „Lehetőség 100 napja” kezdeményezés elindítói arra akarják felhívni a figyelmet, hogy nem kell megvárni, milyen döntések születnek majd Glasgow-ban, már addig is bárki – a magánszemélyektől a vállalkozásokon át az intézményekig – sokat tehet annak érdekében, hogy megvédjük a Földet. A program keretében a COP26-ig hátralévő időszakban naponta mutatnak majd be a kezdeményezés honlapján olyan jó gyakorlatokat, amelyek segíthetik a klímaváltozás elleni küzdelmet.

A Corporate Knights által a világ legfenntarthatóbban működő vállalatának választott Schneider Electric hat klímavédelmi megoldását is bemutatja majd a százas listán. Így többek között felkerül a megoldások közé egy marylandi buszpályaudvar példája, ahol a mikrohálózat és az elektromos járművek (EV) töltőinfrastruktúrájának integrálását valósítják meg. Ezzel a fejlesztéssel 62 százalékkal csökkentik a buszállomás CO2-kibocsátását. Egy másik példa a Schneider Electric IntenCity nevű irodaháza a franciaországi Grenoble-ban, ami azt mutatja be, hogyan foghat össze eredményesen a közszféra és a magánszektor annak érdekében, hogy tisztább és egészségesebb legyen környezetünk. Az épületet úgy tervezték, hogy évente négyzetméterenként mindössze 7 kilowattórát fogyaszt, ami tizede egy átlagos európai épület fogyasztásának. Ezt a tetőtéri napelemek, két helyszíni szélturbina, a talajvíz felhasználása és az intelligens technológiai megoldások teszik lehetővé, amelyeknek köszönhetően a komplexum egy év alatt annyi villamos energiát termel, mint amennyit fogyaszt. Egy egyedülálló, a mikrohálózatra vonatkozó együttműködés pedig megkönnyíti az energia megosztását a környező közösséggel.

A Schneider Electric számításai szerint globális szinten a jelenleginél 3-5-ször több erőfeszítésre lenne szükség, hogy az átlaghőmérséklet-emelkedést 1,5 C fok alatt tartsuk. Ennek érdekében szükség van a legjobb gyakorlatok minél szélesebb körű bemutatására és arra is, hogy egyre több vállalkozás lépjen a fenntartható működés útjára.

A Schneider Electric az év elején úgy döntött, hogy tovább gyorsítja fenntarthatósági stratégiája megvalósítását. Ennek érdekében a vállalat el akarja érni, hogy 2025-ra a bevételének 80 százaléka zöld megoldásokból származzon. Az idei első félév végén ez az arány 70 százalék volt a társaság „Sustainability Impact” jelentése szerint. Emellett összesen 800 millió tonna szén-dioxid-kibocsátást előznének meg ügyfeleiknek, és idén június végéig ez az érték elérte a 302 millió tonnát. Az ezer legnagyobb beszállítójuk CO2-kibocsátását felével csökkentenék, a „The Zero Carbon Project” idén áprilisban indult és már az érintett beszállítók 91 százaléka regisztrált, jelezve ezzel, hogy részt vesz a kezdeményezésben.

A Schneider Electric a hatékony erőforrás-gazdálkodás érdekében a termékeikben 50 százalékra növelnék a zöld anyagok arányát, míg a csomagolásokban teljes mértékben megszüntetnék az egyszer használható műanyagok alkalmazását, illetve újrahasznosított kartonnal dolgoznak.

Categories