A Lenovo Group 2024/25-ös pénzügyi év harmadik negyedévében jelentős növekedést ért el, melyet a mesterséges intelligencia (AI) területén végzett fejlesztések, valamint a vállalat minden fő üzletágának erős teljesítménye hajtott.
A cégcsoport húsz százalékos éves növekedést ért el a bevételben, ami 18,8 milliárd dollárt jelent, és ez már a harmadik egymást követő negyedév, amikor kétszámjegyű növekedést könyvelhettek el. A nettó nyereség több mint duplájára nőtt, elérve a 693 millió dollárt, ami tartalmaz egy egyszeri 282 millió dolláros adójóváírást is. A Lenovo diverzifikált növekedési motorjai továbbra is gyorsulnak, a nem PC-s bevételek aránya több mint négy százalékponttal nőtt az előző évhez képest, elérve a negyvenhat százalékot. A negyedéves eredményeket a cég hibrid AI stratégiája, az Infrastructure Solutions Group (ISG) fordulata, valamint az Intelligent Devices Group (IDG) és a Solutions and Services Group (SSG) kétszámjegyű növekedése is támogatta.
A Lenovo továbbra is jelentős összegeket fektet kutatás-fejlesztésbe, aminek költségei közel tizennégy százalékkal nőttek, elérve a 621 millió dollárt. A CES 2025-ön a vállalat számos innovatív terméket mutatott be, köztük a világ első feltekerhető AI laptopját, a világ első kézi játékeszközét, amely lehetővé teszi a játékosok számára a Windows vagy a Steam OS közötti szabad választást, valamint a Moto AI-t. A vállalat innovációs portfóliója 185 iparági díjat nyert.
Egy alapvető AI technológiai platform kiépítésére összpontosítanak
A cég innovációs beruházásai az AI-re összpontosítanak, különösen egy alapvető AI technológiai platform kiépítésére, az ügynöki AI területén történő áttörések elérésére, valamint a technológiák és azok termékekbe történő alkalmazásának folyamatos fejlesztésére. A Lenovo vezető szerepet tölt be a személyes AI területén, miközben proaktívan kihasználja a hibrid infrastruktúrát és a Lenovo Hybrid AI Advantage-t a vállalati AI kiépítéséhez. A vállalat szerint a jelenlegi AI boom hatalmas lehetőségeket teremt az eszközök, az infrastruktúra és a szolgáltatások számára, mivel a magasabb következtetési hatékonyság és az alacsonyabb számítási teljesítmény költsége demokratizálja az AI alkalmazását.
A jövőben a Lenovo továbbra is elkötelezett a növekedés ösztönzése mellett a hibrid AI innovációba történő folyamatos beruházások révén. A vállalat bízik abban, hogy globális, rugalmas és ellenálló ellátási lánca, valamint a Közel-Keleten az Alat-tal történő gyártási bővítése és a Formula 1-gyel és a FIFA-val kötött stratégiai technológiai partnerségei lehetővé teszik számára, hogy sikeresen navigáljon a makrogazdasági bizonytalanságok között.
Részletek
- Intelligent Devices Group (IDG): Kétszámjegyű bevételnövekedés, vezető szerep az MI eszközök területén. A negyedévben 13,8 milliárd dolláros bevételt ért el, ami tizenkét százalékos növekedést jelent. A PC üzletág megerősítette piaci vezető pozícióját, elérve a 24,3 százalékos piaci részesedést. A okostelefonok továbbra is erős növekedést mutattak.
- Infrastructure Solutions Group (ISG): Gyors növekedés, nullszaldó elérése, a nyereséges növekedés felé haladva. A negyedévben közel hatvan százalékos bevételnövekedést ért el, elérve a 3,9 milliárd dollárt. Az eredményeket a Cloud Services Provider (CSP) üzletág folyamatos hipernövekedése, valamint a vállalati és kis- és középvállalati (E/SMB) üzletág stabil növekedése hajtotta.
- Solutions and Services Group (SSG): Rekordbevétel és magas jövedelmezőség, a Lenovo Hybrid AI Advantage képességek kiépítése. Az SSG 15 egymást követő negyedévben ért el kétszámjegyű bevételnövekedést, 2,3 milliárd dolláros bevétellel és 20 százalékos működési árréssel. Az AI-alapú megoldások a hardverhez kapcsolódó szolgáltatások lendületét is fokozták.
English summary Lenovo reported strong Q3 FY24/25 results, with a 20% revenue increase to $18.8B, driven by its AI-focused strategy. Net income more than doubled to $693M. All core businesses saw growth: IDG led with double-digit revenue growth in AI devices; ISG achieved break-even with a 60% revenue surge; SSG extended its growth streak with record revenue and high profitability. Lenovo emphasized its hybrid AI approach, investing heavily in R&D and launching innovative products. The company remains optimistic about sustained growth, leveraging its global supply chain and strategic partnerships. |
Összefoglalás
- A CES 2025-ön a vállalat számos innovatív terméket mutatott be, köztük a világ első feltekerhető AI laptopját, a világ első kézi játékeszközét, amely lehetővé teszi a játékosok számára a Windows vagy a Steam OS közötti szabad választást, valamint a Moto AI-t.
- A Lenovo vezető szerepet tölt be a személyes AI területén, miközben proaktívan kihasználja a hibrid infrastruktúrát és a Lenovo Hybrid AI Advantage-t a vállalati AI kiépítéséhez.
- A vállalat bízik abban, hogy globális, rugalmas és ellenálló ellátási lánca, valamint a Közel-Keleten az Alat-tal történő gyártási bővítése és a Formula 1-gyel és a FIFA-val kötött stratégiai technológiai partnerségei lehetővé teszik számára, hogy sikeresen navigáljon a makrogazdasági bizonytalanságok között.