Gondok a síkképernyős kijelzőkkel

osztályterem tanárral, gyrekekkelA tanárok és a diákok együtt szenvednek a hagyományos síkképernyős kijelzők korlátai miatt.

Az Epson új, Európában végzett kutatása alapján a tanárok 77 százaléka úgy véli, hogy a diákok láthatósági problémákkal küzdenek, amikor a tananyagok a hagyományos síkképernyős okostáblán jelennek meg a tanórák során. 39 százalékuk szerint az osztály hátsó részen ülő diákok, míg 35 százalékuk szerint az oldalsó helyeken ülők nehezebben olvassák le a kijelzőn lévő információkat, mint azok, akik az első sorokban vagy középen helyezkednek el. A probléma forrása között említést nyernek a tükröződések és a fény visszaverődése is.

Ennek következtében a tanárok közel fele (46 százalék) gyakran vagy mindig áthelyezi a diákokat más helyekre, hogy javítson a láthatóságon. 84 százalékuk legalább időnként átrendezi az ülésrendet, hogy biztosítsa, hogy senki se üljön olyan helyen, ahol nem láthatja jól a kijelzőt.

A megkérdezettek 40 százaléka úgy gondolja, hogy az interaktív projektorok, mint alternatív technológiai megoldások segítenek abban, hogy minden tanuló tisztán lássa a tananyagot. A tanárok pozitívan értékelték ezeket a készülékeket, mivel mérethez igazítható, akár nagyobb kijelzőméretet kínálnak. 38 százalékuk szerint a projektorok aktívabb tanulást tesznek lehetővé, 34 százalékuk szerint előnyösebbek a csoportos tanulás során, míg 30 százalékuk úgy véli, hogy minden diák számára könnyebben láthatóvá teszik a tananyagot.

Az alternatív megoldások, mint például a projektorok biztosítása különösen fontos, mivel a tanárok 84 százaléka úgy véli, hogy a nem megfelelő technológia jelentősen csökkenti a tanórák hatékonyságát.

„Az iskoláknak hatalmas lehetőségük van a tanulás és a teljesítmény javítására, ha alternatív technológiát választanak – például interaktív projektorokat a síkképernyős televíziók helyett. A projektorok sokkal nagyobb és világosabb képet biztosítanak, amely minden tanuló számára kiváló rálátást biztosít. Emellett motiválóan hatnak, hogy minden diák aktívan részt vegyen az órákon” – nyilatkozta Sarah Henkelmann Hillebrand, az Epson Europe munkatársa.


 

Összefoglalás

  • Az Epson új, Európában végzett kutatása alapján a tanárok 77 százaléka úgy véli, hogy a diákok láthatósági problémákkal küzdenek, amikor a tananyagok a hagyományos síkképernyős okostáblán jelennek meg a tanórák során.
  • 38 százalékuk szerint a projektorok aktívabb tanulást tesznek lehetővé, 34 százalékuk szerint előnyösebbek a csoportos tanulás során, míg 30 százalékuk úgy véli, hogy minden diák számára könnyebben láthatóvá teszik a tananyagot.
  • Az alternatív megoldások, mint például a projektorok biztosítása különösen fontos, mivel a tanárok 84 százaléka úgy véli, hogy a nem megfelelő technológia jelentősen csökkenti a tanórák hatékonyságát.

GJ

Vélemény, hozzászólás?

Next Post

Léder az MBH Bankhoz igazolt

ked febr 11 , 2025
Február 10-től Léder Tamás, a Revolut Magyarország leköszönő országigazgatója vezeti […]

Ez is érdekelhet