Nincs kivétel! Megbirságolta a Digit a GVH

Gazdasági VersenyhivatalNem egyértelműen kommunikálta a 2023. január 1-től érvényes előfizetői-díjemeléssel, illetve a 2023 májusától érvényesített inflációkövető díjkorrekcióval kapcsolatos feltételeket a 4iG leányvállalata, a DIGI.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) közleménye szerint a távközlési társaság olyan módon alakította ki kereskedelmi gyakorlatát, hogy a várható fogyasztói értelmezést figyelmen kívül hagyta, akik így nem kaphattak objektív képet a díjemelések következményeiről. A nemzeti versenyhatóság a jogsértés miatt 111 millió forintos bírságot szabott ki a cégre és kötelezte az általa vállalt fogyasztói kompenzáció teljesítésére. A cég elismerte a jogsértést és lemondott a jogorvoslati jogáról.

A GVH 2023 őszén indított versenyfelügyeleti eljárását a DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft.-vel (DIGI) szemben. A versenyhivatal több jelzést is kapott miszerint a vállalkozás következetlen, ellentmondásos tájékoztatási gyakorlatot folytatott a fogyasztók felé a 2023. január 1-től – az általános szerződési feltételek módosításával bevezetett – előfizetői díjemelés és a 2023 májusától alkalmazott díjkorrekció kapcsán. A GVH a vizsgálat során megállapította, hogy a cég kereskedelmi kommunikációja során nem a szakmai gondosság követelményének megfelelően járt el, amikor tájékoztatta a fogyasztókat díjemeléseiről.

A DIGI 2022 novemberében egyidőben tájékoztatta a fogyasztókat a 2023. január 1-től érvényesített előfizetési díj emeléséről és az általános szerződési feltételekbe (ÁSZF) szintén 2023. január 1-től bekerülő – és májustól érvényesített – automatikus inflációkövető díjkorrekció szabályáról. A cég kommunikációjából azonban nem volt egyértelmű az előfizetők számára, hogy két eltérő, csupán egyidőben bevezetett díjemelésről kaptak tájékoztatást, mivel az következetlen és tartalmilag ellentmondó volt. A DIGI ezzel azt a benyomást kelthette az előfizetőkben, hogy a hűségidő mindkét díjemeléssel szemben védelmet jelent, holott az ÁSZF módosítással bevezetett díjkorrekció a hűségidő alatt is érvényesült.

A társaság az eljárás során együttműködött a GVH-val, elismerte a jogsértést, jogorvoslati jogáról lemondott, valamint tevőleges jóvátételt is vállalt. A fentebbi körülményekre figyelemmel a GVH Versenytanácsa 111 millió forint bírságot szabott ki a DIGI-re és kötelezte az általa vállalt jóvátétel teljesítésére, amelynek keretében a cég jóváírja a májusi díjkorrekció miatti, hűségidőszak alatt érvényesített többletdíjat azoknak az érintett időszakban szerződött új előfizetőknek, akik a visszatérítés időpontjában is a DIGI előfizetői.


 

Összefoglalás

  • A GVH a vizsgálat során megállapította, hogy a cég kereskedelmi kommunikációja során nem a szakmai gondosság követelményének megfelelően járt el, amikor tájékoztatta a fogyasztókat díjemeléseiről.
  • A DIGI ezzel azt a benyomást kelthette az előfizetőkben, hogy a hűségidő mindkét díjemeléssel szemben védelmet jelent, holott az ÁSZF módosítással bevezetett díjkorrekció a hűségidő alatt is érvényesült.
  • A fentebbi körülményekre figyelemmel a GVH Versenytanácsa 111 millió forint bírságot szabott ki a DIGI-re és kötelezte az általa vállalt jóvátétel teljesítésére, amelynek keretében a cég jóváírja a májusi díjkorrekció miatti, hűségidőszak alatt érvényesített többletdíjat azoknak az érintett időszakban szerződött új előfizetőknek, akik a visszatérítés időpontjában is a DIGI előfizetői.

GJ

Vélemény, hozzászólás?

Next Post

Galaxy S25: AI támogatás és prémium élmények

hét febr 10 , 2025
A Samsung Galaxy S25 széria február 7-től Magyarországon is megvásárolható. […]

Ez is érdekelhet