Elégedetlen az EU nagy techcégek gyűlölet elleni tevékenységével

Henna Virkkunen, az EU technológiai biztosa nyilatkozatábanAz Európai Bizottság (EB) szerint a Facebooknak, az X-nek és a YouTube-nak többet kell tennie az online gyűlöletbeszéd ellen.

A Meta (Facebook), a Twitter (ma már X), a Google (YouTube) és más technológiai cégek évekkel ezelőtt megállapodtak abban, hogy többet tesznek az online gyűlöletbeszéd ellen egy frissített magatartási kódex keretében, amelyet mostantól az uniós technológiai szabályokba integrálnak – közölte az EB. A 2016 májusában létrehozott önkéntes kódex további aláírói a Dailymotion, az Instagram, a Jeuxvideo.com, a LinkedIn, a Microsoft által üzemeltetett fogyasztói szolgáltatások, a Snapchat, a Rakuten Viber, a TikTok és a Twitch. „Európában nincs helye az illegális gyűlöletnek, sem offline, sem online. Üdvözlöm az érdekelt felek elkötelezettségét a digitális szolgáltatásokról szóló törvény (DSA) szerinti megerősített magatartási kódex mellett” — mondta Henna Virkkunen, az EU technológiai biztosa nyilatkozatában.

A digitális szolgáltatásokról szóló jogszabály, a DSA megköveteli a technológiai vállalatoktól, hogy többet tegyenek a platformjaikon található illegális és káros tartalmak elleni küzdelem érdekében. Az uniós tisztviselők szerint a frissített kódexnek való megfelelés befolyásolhatja a szabályozó hatóságok jogérvényesítését. A felülvizsgált kódex értelmében a vállalatok vállalták, hogy lehetővé teszik az illegális gyűlöletbeszéddel kapcsolatos szakértelemmel rendelkező nonprofit vagy állami szervezetek számára, hogy figyelemmel kísérjék, hogyan vizsgálják felül a gyűlöletbeszéddel kapcsolatos bejelentéseket, és hogy a tőlük kapott bejelentések legalább kétharmadát 24 órán belül értékelik. A vállalatok intézkedéseket is hoznak, például automatikus észlelőeszközök használatával csökkentik a platformjaikon megjelenő gyűlöletbeszédet, és tájékoztatást nyújtanak az ajánlórendszerek szerepéről, valamint az illegális tartalmak eltávolítás előtti elérésekről.


 

Összefoglalás

  • A Meta (Facebook), a Twitter (ma már X), a Google (YouTube) és más technológiai cégek évekkel ezelőtt megállapodtak abban, hogy többet tesznek az online gyűlöletbeszéd ellen egy frissített magatartási kódex keretében, amelyet mostantól az uniós technológiai szabályokba integrálnak – közölte az EB.
  • Com, a LinkedIn, a Microsoft által üzemeltetett fogyasztói szolgáltatások, a Snapchat, a Rakuten Viber, a TikTok és a Twitch.
  • A felülvizsgált kódex értelmében a vállalatok vállalták, hogy lehetővé teszik az illegális gyűlöletbeszéddel kapcsolatos szakértelemmel rendelkező nonprofit vagy állami szervezetek számára, hogy figyelemmel kísérjék, hogyan vizsgálják felül a gyűlöletbeszéddel kapcsolatos bejelentéseket, és hogy a tőlük kapott bejelentések legalább kétharmadát 24 órán belül értékelik.

GJ

Vélemény, hozzászólás?

Next Post

Közösségi média nélkül ma már szinte lehetetlen érvényesülni

ked jan 21 , 2025
Lezajlott a magyar kommunikációs tér teljes platformizációja, így napjainkban nehezen […]

Ez is érdekelhet